HTML

Utolsó kommentek

  • Roli88: hol vannak az írások???? :D (2022.05.16. 14:20) A nap, amikor újra itt
  • Dawson: @Roli88: A szerkesztőség eddig gondolkodott, hogy reagáljon-e egyáltalán arra a féknyúz kommentre... (2022.05.11. 07:28) A nap, amikor újra itt
  • Roli88: 4 nap múlva válaszolni.....khhmmm :D elnézést egy aktív blog?? :P :D (2022.05.10. 09:20) A nap, amikor újra itt
  • Dawson: Nem rázlak le? Mármint úgy, mint te egy hete, hogy "bocs, be kell rohannom dolgozni, ég a ház"?? (2022.05.09. 02:45) A nap, amikor újra itt
  • Roli88: Minden rendben! Főleg ha holnap végre nem rázol le és tudunk videóchatelni! :D (2022.05.05. 10:25) A nap, amikor újra itt
  • Utolsó 20

Verba volant, scripta manent

Egy blog, mellyel meglepém e szobának szegletén magam magam. De remélhetőleg nemcsak a magam "örömére" jött létre, hanem egyben megfelelő eszközül fog szolgálni az amerikai utazással kapcsolatos élményeim megosztására is. Have a good read!

Friss topikok

Linkblog

24/24

2008.09.23. 05:17 :: Dawson

No nem megint öregedtem, csupán megkaptuk a a múltheti filozófia vizsga eredményét. S hát nekem ez volt a tetejére írva, nomeg valami "Excellent"... Aki tudja, hogy ez mi a fenét akar jelenteni, az írja már meg, legyen olyan kedves! Mindegy no, ez is megvolt... :)

Ezt követően volt még egy stat, ahol le kellett adni a házit. Mivel felhívták a figyelmünket, hogy vigyünk számológépet, ebből sejtettük, hogy lesz egy quiz is az órán. Mivel én jól otthon (értsd Európában) felejtettem a számológépemet, ezért kénytelen voltam venni egyet. Nagyon vaciláltam egy HP überjó üzleti kalkulátor és egy szokványosabb, de annál praktikusabb és ismerősebb SHARP között. Végülis az utóbbi mellett döntöttem, mert a HP 40 dollárjával szemben ez csak 14 volt, nomeg néztem pár percig a HP-t (tényleg nagyon szép volt), s nem sikerült megfejtenem, hogy mégis hogy kell négyzetre emelni, vagy gyököt vonni... Gondoltam, most egy ilyen kalandra nincs szükségem.

Node visszatérve a statra. Mindenki sikeresen leadta a háziját, majd fél órán át gyorsan átfutottuk azt a kétségbeejtően "összetett" újdonságot, amiről szerdán több, mint egy órát beszélt. Ezután jött a "meglepetés" quiz. Na most nem akarom magam fényezni (pedig tudnám) a matekom alapján, de azért ez nem az én szintem. Már-már zavarbaejtően nem. Három aprócska feladat volt, amelyből az első annyi volt, hogy a normáleloszlás eloszlásfüggvényéneik értékeit ki kellett keresni egy táblázatból, a másokdiknál vagy a megkeresett értéket kivontad egyből, vagy észrevetted, hogy ez a fránya függvény, bizony szimmetrikus, s így elég egy másikat megkeresni. A harmadik már bonyolult volt, mert ott kettőt kellett megkeresni, s kivonni egymásból... (najó, az egyik pont a P(Z<0) volt, ami ugye épp 0.5, s ezt mindenki tudja... Oké, kicsit egyszerűsítettem, mert az egész elején standardizálni kellett. De! Most jön az igazán megalázó. Az egészre volt kb 20 perc(!) és lehetett használni bármilyen jegyzetet!!! Könyvet, füzetet, bármit. S rengetegen tovább dolgoztak, mint 5 perc. Hihetetlen... Én elfogadom, hogy ezt nem mindenki tudja ennyi idősen (bár illene), de akkoris, könyörgöm, mit tanult az órára, ha ez nem megy kapásból? Nem viccelek, tényleg csak ki kellett keresni egy értéket egy táblázatból! Ráadásul a nő meg is mondta kb, hogy ezt kell csinálni. S a standardizálásnál is egy kivonásról és egy osztásról volt szó... Mindenesetre így kellően megismertem a számológépemet, s tudom, hogy kell időt bevinni, s osztani akár, magabiztosan kezelek törteket és más számrendszereket is a gépen, szóval nem volt hiábavaló az óra...

Aztán visszajöttünk, s épp egy fontos sakkjátszma közepén vagyok, amikor furcsa hangot hallok. Már megijedek, hogy a nemrég vásárolt ébresztőórám döglött be, de akkor elkezdett szirénázni az épület. Tűzriadó. Fasza. És a sakkal mi lesz? 5 percet csak tudnak várni, nem? Nem... Cipőt és nadrágot húztam, majd lebattyogtam a lépcsőn (az ötödikről), mert mégcsak liftet sem lehetett használni. Mivel a szituációról ordított, hogy csak teszt, ezért nem volt túl nagy ijedtség. Mondjuk azért volt olyan, aki hozta a laptopját, más meg zokniban jött le, mert nem volt ideje cipőt húzni... Aztán a tűzoltóbácsi mondta, hogy teszt volt, s hát nem sikerült a szintidőn belül mindenkinek leérnie (én még így is három percen belül voltam, bőven), ezért valamikor még jönnek, s ezt addig folytatják, amíg át nem megyünk a teszten. Húdejó.

Más nem is nagyon történt. Holnap játszanak a Törpök a Borovi ellen. Remélem jó eredményt sikerül elérni, mindenesetre nem lesz könnyű. De ha sikerül odafigyelni és küzdeni, akkor a három pont is elérhető lenne, ami kulcsfontosságú lenne a végelszámoláskor. Szóval hajrá!

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dawson.blog.hu/api/trackback/id/tr70676955

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bloemsma 2008.09.23. 06:02:51

Szia!

Te elsőévesekkel vagy azon a staton összezárva? Márhogy ilyen kis bugyuták...Még a végén kapsz még egy excellent-et, és elszállhatsz. Lehet,felajánlanak egy oktatói állást, nem?

Hajrá törpök!!!

pultos 2008.09.23. 06:30:38

Azért ez a helyzet még mindig jobb,mintha te lennél a butácska, nem?
Az oktatói állást ne várd, mert aki ismer, annak konkurencia vagy.
Törpök, mindent bele!
Puszi

törpicur 2008.09.23. 09:22:34

Hi!

Hát nem tudom mit jelenthet az az excellent, de szerintem tuti vmi hülyeség:):):) Hallod bár a mi statunk lett vna ilyen, komolyan kezdelek irigyelni:) Legközelebb játszd le a sakkot szerintem, nehogy már egy tűzriadó miatt kikapj:) Borovi nem lesz egyszerű, de küzdeni fogunk!!! Na minden jót!!

Hajrá Törpök! Főleg Törpicur!!!!!:P

boss__ 2008.09.23. 16:27:37

Excellent... excellent... Így hangzásra az olyan közepes, nem? Jó erős közepes, ugye? De az jó nekünk, nem? :-))
Azért ügyes vagy!
A seregben mi sem kapkodtunk, ha riadó volt! Mindig megvártak!

Dawson 2008.09.23. 18:04:30

Négy komment, ilyen gyorsan, el vagyok érzékenyülve :)

Az a durva, hogy ezek nem elsőévesek! Legalábbis azt hiszem. Meg tudnám nézni, hogy mi az átlagéletkor (szórás, median :) ), de most nem teszem, mert ahhoz töltögetnem kéne.

Örülök, hogy ennyire ismeritek az excellentet :)

Nem is akartam kapkodni, de kulcsfontosságú lépés következett, ezért inkább lesétáltam. De úgy tűnik, hogy a gépet is megzavarta a riadó, mert utána elvesztette a fonalat, s nagyon kikapott :)

Egyébként mi az a sereg? :D
süti beállítások módosítása