HTML

Utolsó kommentek

  • Roli88: hol vannak az írások???? :D (2022.05.16. 14:20) A nap, amikor újra itt
  • Dawson: @Roli88: A szerkesztőség eddig gondolkodott, hogy reagáljon-e egyáltalán arra a féknyúz kommentre... (2022.05.11. 07:28) A nap, amikor újra itt
  • Roli88: 4 nap múlva válaszolni.....khhmmm :D elnézést egy aktív blog?? :P :D (2022.05.10. 09:20) A nap, amikor újra itt
  • Dawson: Nem rázlak le? Mármint úgy, mint te egy hete, hogy "bocs, be kell rohannom dolgozni, ég a ház"?? (2022.05.09. 02:45) A nap, amikor újra itt
  • Roli88: Minden rendben! Főleg ha holnap végre nem rázol le és tudunk videóchatelni! :D (2022.05.05. 10:25) A nap, amikor újra itt
  • Utolsó 20

Verba volant, scripta manent

Egy blog, mellyel meglepém e szobának szegletén magam magam. De remélhetőleg nemcsak a magam "örömére" jött létre, hanem egyben megfelelő eszközül fog szolgálni az amerikai utazással kapcsolatos élményeim megosztására is. Have a good read!

Friss topikok

Linkblog

Bank pipa

2022.01.18. 06:04 :: Dawson

Ahhoz képest, hogy fél hat után tudtam elkezdeni az ebédemet készíteni, nem volt egy túl eseménydús nap. Kicsit megcsúsztam reggel, de azért bőven időben el tudtam kezdeni dolgozni. Mármint videót nézni... Ugyanis mára kb. ez volt a program: videókat nézni, megpróbálni megérteni, hogy miről van szó, illetve meetingen lenni. Azon túl, hogy azzal épp nem tudtam haladni, amit leginkább érdekesnek tartok, és valódi programozásról szólna, legalább annyi haszna volt a napnak, hogy az egyik alrendszert elég jól megértettem. (Mondjuk, őszintén szólva nem egy nagy durranás.)

Ehhez az alrendszerhez volt egy prezentáció is, aminek elvileg fél 4-kor vége kellett volna lennie. Egy időpont volt mára a bankban, délután 4-kor, szóval sejtettem, hogy itt akár még gond is lehet... Lett is. 3:48-kor még tartott ez a bemutató, de nem volt mit tenni, beírtam a chat-be, hogy márpedig nekem most el kell mennem. Amúgy sejtettem, hogy nem lesz belőle bonyodalom, de azért ez mégiscsak kellemetlen egy kicsit, mégiscsak a hatodik munkanapom... Miután visszajöttem, megnéztem (ugyanis felvették az egész előadást), sok minden már nem történt a kiválásom után. Azért írtam a srácnak, hogy bocsi, nem bunkóságból léptem le, de holnap 10-ig határidős a bankszámlám megadni, és csak most volt időpont elintézni. 

A banki ügyintézés egész jól ment. Első évben nem kell számlavezetési díjat fizetnem, és még valami 200$ bónuszt is kapok, ha a cég erre a számlára utalja a fizetésem. Hát, pont ezért csináltam... Ha már ott voltam, a szokásos folyószámla mellett (itt checking account-nak hívják) nyitottam egy megtakarítási (saving) és egy hitelszámlát (credit account) is. A saving azért jó, mert ott van normális kamatozás is, a hitel meg... Itt mindenki hitelkártyával vásárol. Ezért van pénzvisszatérítés a vásárlásokból, illetve pontok a repülőutakhoz. Itt is van kezdő bónusz, ami nagyjából egy Vancouver-LA útnak felel meg, majdnem oda-vissza. Ezt még el kell bírálniuk, de a srác szerint nem lesz gond. És van pár cég, akinél nincs is meg a kezdő 5000$-os limit, és hát el nem hiszitek, az én munkáltatóm pont közöttük van. (Na nem mintha nagyon ki akarnám használni.) Szóval ez a rész egész jól ment.

Ami kevésbé, az a lakáskeresés. Az egyik cégnek 7 lakás miatt írtam tegnap, erre ma visszaírnak, hogy a listából 2 elérhető. És nem, nem azok, amelyek a leginkább tetszettek... Nem jöttem lázba. Vissza is kérdeztem, hogy ez azt jelenti, hogy a saját weboldalukon lévő információ, mely szerint elérhető egy lakás, nem megbízható? Erre pont nem jött válasz... Ugyaninnen egy másik nő is válaszolt, ő hármat írt. A harmadik legalább anyagilag sokkal jobb, igaz, kisebb is a lakás, és nincs benne mosógép és szárítógép sem. A másik, akinek írtam 5 lakás iránt érdeklődve, visszaírt egy csomó kérdéssel, de a lakásokról semmit sem mondott. A kapcsolattartó, aki a költözésem intézte, javasolta, hogy írjak annak, aki ezt a helyet intézte nekem, biztos tud segíteni. Sőt, írt is neki, szerintem holnap várhatok majd tőle e-mailt. Jó lenne ezen a héten lezongorázni ezt az egészet, most még van idő, nem szeretném az utolsó pillanatokra halasztani. (Egyébként igen, volt olyan lakás is a jelöltek között, ahol zongora is volt...)

Holnapra csak a munka van, meg egy vásárlás. Nem nagyon merek mást tervezni, mert ki tudja, mikor lehet menni lakásnézőbe. Hát így.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dawson.blog.hu/api/trackback/id/tr2716816940

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mgyrbci 2022.01.18. 08:14:38

A cím h bank pipa, hát másra is gondolhat az ember :)
Egyébként mi az az 5000$os kezdő limit?

Dawson 2022.01.19. 05:08:41

@mgyrbci: Haha :D :D - fogalmam sincs mire gondolsz... ;)
Azt jelenti, hogy mivel még nincs hiteltörténetem se itt, se az USÁ-ban, így elsőre csak 5000$-nyi a hitelkeretem.

mgyrbci 2022.01.19. 08:44:11

@Dawson: remélem elég az 5000$os keret :)

Richie21 2022.01.20. 06:29:14

Nincs hiteltörténeted? Találj ki egy történetet, a lényeg, hogy hiteles legyen! :D :D

Dawson 2022.01.20. 07:12:52

@mgyrbci: Fene se tudja... Ha egyszer belelendülök... :D
süti beállítások módosítása