HTML

Utolsó kommentek

  • Roli88: hol vannak az írások???? :D (2022.05.16. 14:20) A nap, amikor újra itt
  • Dawson: @Roli88: A szerkesztőség eddig gondolkodott, hogy reagáljon-e egyáltalán arra a féknyúz kommentre... (2022.05.11. 07:28) A nap, amikor újra itt
  • Roli88: 4 nap múlva válaszolni.....khhmmm :D elnézést egy aktív blog?? :P :D (2022.05.10. 09:20) A nap, amikor újra itt
  • Dawson: Nem rázlak le? Mármint úgy, mint te egy hete, hogy "bocs, be kell rohannom dolgozni, ég a ház"?? (2022.05.09. 02:45) A nap, amikor újra itt
  • Roli88: Minden rendben! Főleg ha holnap végre nem rázol le és tudunk videóchatelni! :D (2022.05.05. 10:25) A nap, amikor újra itt
  • Utolsó 20

Verba volant, scripta manent

Egy blog, mellyel meglepém e szobának szegletén magam magam. De remélhetőleg nemcsak a magam "örömére" jött létre, hanem egyben megfelelő eszközül fog szolgálni az amerikai utazással kapcsolatos élményeim megosztására is. Have a good read!

Friss topikok

Linkblog

DC után

2008.12.04. 03:02 :: Dawson

Nos, még nem írtam a vasárnapról. Hát, az finoman szólva is feledhető volt, ugyanis egész nap esett. Ezzel ugrott a tervünk, miszerint botanikus kertben sétálunk. Azért elmentünk a Dupont Circle-höz, ahol elfogyasztottunk egy brunch-ot (ez a reggeli és az ebéd keveréke. Breakfast/Lunch) Először azonban kicsekkoltunk, amivel nem is volt probléma, de amint kiléptünk, ki kellett nyitni az ernyőt. Előrelátó voltam, s hoztam ugyanis. Ám a nyitási műveletbe valami hiba csúszott, mert azok a fém izék nem akartak kifeszülni. Volt már ilyen, ilyenkor egy picit rá kell segíteni kézzel, de most több kellett. Ennek azonban az lett az ára, hogy magának a fő résznek a vége elhajlott. Így viszont nem lehetett rendesen becsukni. Szuper.

A kajáda tipikus amerikai hely volt, egy könyvesbolton belül volt. A kaja nem volt rossz, de olcsó sem. Mondjuk én palacsintát kértem, de még hurkát is kaptam. Meg ettem mindent, pedig a hurkáért nem vagyok oda.

Aztán elmentünk még az Elefánt nevű bácsiról (lásd előző bejegyzés kommentjei) elnevezett csomóponthoz. Itt elvileg egy nagy bevásárló központnak kellett volna lennie, de mi nem találtunk semmit. Pedig egy csomó bolt általában feltűnő… Kerestük egy ideig a szakadó esőben, majd végül sikerélménytől mentesen elmentünk a galériába, ott legalább tető van a fejünk felett. Megnéztünk megint egy rakás képet, köztük jópár Picasso képet is, nomeg az egyetlen Amerikában található Da Vinci festményt is. Érdekesek voltak, de egy idő után elfáradtunk.

Így fél ötkor már a repülőtéren voltunk, pedig csak 7-kor indult a gép. Illetve akkor sem. Először 7:24-re módosították, majd 7:53-ra. 8-kor már fent is voltunk a gépen, majd egy olyan dolog történt, amire még nem volt példa az utazásaim során. Jött az egyik hölgy, s mondta, hogy a gépnek „weight imbalance” problémája van, s ezért 6 önkéntes hagyja el a repülőt. Igény szerint elhelyezi őket a Delta egy hotelben, holnap mehetnek másik géppel, s még 400 dollárnyi „Delta-dollárt” is kapnak. Ha nem lesz meg a 6 utas, akkor azokat szólítják fel, akik a legkésőbb csekkoltak be. Itt azért megnyugodtam, mégis volt értelme korán jönni :) Minderre tíz percet adott. Két perc után mondta, hogy ha nem lesz meg a hat utas, akkor fel sem szállunk. Erre elkezdtek hisztizni páran, hogy de hát ez nem fair, s az előbb még úgy volt, hogy arra az esetre is van megoldás. Aztán nagy nehezen mégis sikerült összeszedni az embereket. A végén a kapitány meg is indokolta a dolgot. Az időjárás ugyanis Bostonban rosszabb volt, mert nemcsak hogy esett, de szél is volt, ezért egyáltalán nem voltak biztosak benne, hogy le tudnak majd szállni, s nem kell-e egy másik repülőtér felé venni az irányt. Éppen ezért több üzemanyagra volt szükség, ami viszont már túl nehézzé tette a gépet az eredeti utaslétszámhoz viszonyítva. Jó hírek… Pláne annak tükrében, hogy nekünk már meg volt a vonatjegyünk is.

Aztán végül nem lett semmi probléma, leszálltunk Bostonban, el is értük a vonatot, s még a szobámba is eljutottam. Ahol baromi hideg volt. Éjszaka aztán 5-kor keltem, hogy nem bírom tovább, ugyanis Mike is visszatért, s nem kapcsolta ki a TV-jét éjszakára. Átmentem, kopogtattam, de még arra sem méltatott, hogy kinyissa az ajtót, egyszerűen csak kikapcsolta a TV-t. Jófej, mi? Hát, ő aztán biztos nem fog hiányozni.

Egyébként azóta nem nagyon történt semmi, ma volt egy quiz és egy vizsga is. A vizsga statisztikából volt, s 30 perc után végeztem, leadtam, s kimentem. Amikor odaadtam a nőnek, akkor megkérdezte, hogy „Too easy?” (Túl könnyű?), mire egy sóhaj és egy „Yup” volt a válasz. Ákos hamarabb kiment egy két perccel (igen, én ellenőriztem is, engem így neveltek), s ő is ezt a kérdést kapta. A quiz meg filozófiából volt, ahol éppen egy, a meleg házasságról szóló cikkről kérdeztek. Ha ezt mama megtudja, hogy ilyeneket olvastatnak velem… Angolból meg egy könyvet kell kiolvasnom. Választhattam 4 közül, s ez volt, ami a legérdekesebbnek tűnt. A „Mountains beyond mountains” nevet viseli, s egy orvosról szól. Hát, nem egy Dr. House, de azért egész jó.

Kaptok képeket is, mert jófej vagyok. De most olyat játszunk, hogy nem mondom meg, mit ábrázol a kép, ki kell találni! Ha megvan az összes jó megfejtés, akkor kaptok még egyet, amin már én is rajta vagyok. Lehet taktikázni, ki akar megrémülni a látványomtól, s ki nem…

Tehát akkor a képek, NEM idősorrendben:
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nos, akkor a beígért "bónusz" kép. Azért azt megjegyezném, hogy hajmosás előtt készült, mert Ákos elhasználta az összes sampont...

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://dawson.blog.hu/api/trackback/id/tr88802794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bloemy 2008.12.04. 05:45:05

Szia!!

Végre, egy rejtvény!!!
1-es kép: Washington Monument, előtte híres park:)
2-es: Fehér Ház 1
3-as: Rakéta abból a múzeumból amiért irigy vagyok:)
4-es: Capitolium
5-ös: Fehér Ház 2 (szerintem ez ugyanaz, mint a 2-es kép.
Na, kapom a képet?

Puszi, és örülök, hogy írtál!

Dawson 2008.12.04. 05:55:59

Ehh, szerkesztési hiba, az 5-ös képnél félrekattintottam. Frissítve.

Van pár helyes megoldásod. A híres parkot mondjuk nevezhetjük Reflection Pool-nak és American World War II Memorialnak (vagy minek). Rakéta, rakéta... de milyen? Elég híres... Van neve is ;)

bloemy 2008.12.04. 18:56:27

Akkor az utolsó: Lincoln Memorial
A rakétát nem tudom...de azért kérem a beigért képet!!!

bloemy 2008.12.04. 19:01:38

A park neve talán Constitution Gardens (utánajártam....) itt van a Lincoln Memorial is, meg még sok minden:))
Na, megérdemlem már???

bloemy 2008.12.04. 19:22:05

Egy eredeti V2 (A4) WOW!! Megtaláltuk a múzeum honlapján. Nagyon irígy vagyok ezért a múzeumért:))

Na, most már tényleg ide a képet!

Dawson 2008.12.04. 19:28:52

Igen, a Lincoln Memorial az ötödik kép (ami egyébként baromi nagy), s a V-2. Mondjuk még lehetett volna színezni a megfejtést egy kis történelemmel, hogy miért is olyan híres ez a rakéta, de sebaj. Ami meg külön impresszív, hogy Pultostól jött előbb a tipp, gratulálok!

Mondjuk nem tudom, hogy mennyire igazságos, hogy Ti ketten megdolgoztatok a jutalomért(?), s majd mindenki látja azt... De a ha minden igaz, akkor már láthatjátok is.

bloemy 2008.12.04. 20:07:02

Na igen, de azt hiszem "boss" is ott van ;) neki meg könnyű:)
Tényleg igazságtalan, úgyhogy inkább hozz nekünk egy "I love Washington DC" pólót.
A történelmet majd szóban elmondom.

Na jó: német gyártmány, az első igazi rakéta, ez adta meg a későbbi űrhajózás alapját. 1944-ben lett kész, és vagy 10000 koncentrációs táborban levő fogoly adta életét, hogy kész legyen. 320 km-es hatótávolságú egyébként. A kiállított rakéta igazi, nem replika.
Elég? :)

Dawson 2008.12.04. 21:48:10

Igen, én igazából Boss-tól vártam volna a megfejtést, szerintem ez igen testhezálló a számára.

Washingotnba már nem megyek vissza, s nem hiszem, hogy Bostonban árulnának ilyen pólót. Nomeg ki sem férne rá ez a szöveg :)

A történelemről még annyit, hogy a wikipedia szerint ez volt az első, ember által készített "ojjektum", ami "sub-orbital spaceflight" utat járt be. (Hogy ennek mi a magyar megfelelője, az most nem jut eszembe). Az oldal szerint nagyjából 20.000-en haltak meg a fejlesztés közben: 9000-en a kimerültségtől, 350-et felakaszottak (200-at szabotázs miatt), a többieket vagy lelőtték, vagy éhenhaltak, esetleg valami betegség végzett velük.
Több, mint 3000 ilyen V-2-est (ejtst: "Fau kettest) használtak a WW2-ben, nagyjából 7250 katonai és civil élet halálát okozva.
Speciel Hitler nem volt lenyűgözve tőle, mert úgy vélte, hogy ez csak egy ágyú, aminek nagyobb a hatótávolsága, s jóval nagyobb az előállítási költsége, de hasznosnak tartotta, mert véleménye szerinte a népének szüksége volt egy ilyen "csodafegyverre", amivel picit vissza lehet állítani a morált (ugye 1944-ben használták először)

pultos 2008.12.05. 12:21:33

Jól gondoltad, a válasz Boss gépelte be, csak az én nevemen küldte el.
Azt hiszem komment csúcsot döntöttünk, tehát várjuk a jutalmakat.
Mindenkinek jó hétvégét! A cipőket, csizmákat ne feledjétek kitisztítani!

Yourri 2008.12.09. 19:58:45

hu mennyi hozzászólás:) én nem fejtem meg a képeket, tudom mindet:)
süti beállítások módosítása